عاشقانه ترین احساس!
یکی یه دونه
دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, :: 18:10 :: نويسنده : Iman Javan

 

زیر هجده ندارد حق رای!چون که هم کودک است و هم خام است
هر شعار قشنگ رویایی بر سر انتخاب او دام است
فهم او از سیاست احساسی درکی از انتخاب برتر نیست
زیر هجده اگر ندارد فهم پس چرا مستحق اعدام است؟




هوا بارانی است و فصل پاییز
گلوی آسمان از بغض لبریز

به سجده آمده ابری که انگار
شده از داغ تابستانه لبریز

هوای مدرسه بوی الفبا
صدای زنگ اول محکم و تیز

جزای خنده های بی مجوز
و شادی ها و تفریحات نا چیز

برای نوجوانی های ما بود
فرود خشم و تهمت های یکریز

رسیده اول مهر و درونم
پر است از لحظه های خاطر انگیز

کلاس درس خالی مانده از تو
منو گل های پژمرده سر میز

هوا پاییزی و بارانی ام من
درون خشم خود زندانی ام من

چه فردای خوشی را خواب دیدیم
تمام نقشه ها بر آب دیدیم

چه دورانی چه رویای عبوری
په جستن ها به دنبال ظهوری

من و تو نسل بی پرواز بودیم
اسیر پنجه های باز بودیم

همان بازی که با تیغ سر انگشت
به پیش چشم های من تو را کشت

تمام آرزوها را فنا کرد
دو دست دوستیمان را جدا کرد

تو جام شوکران را سر کشیدی
به ناگه از کنارم پر کشیدی

به دانه دانه اشک مادرانه
به آن اندیشه های جاودانه

به قطره قطره خون عشق سوگند
به سوز سینه های مانده در بند

دلم صد پاره شد بر خاک افتاد
به قلبم از غمت صد چاک افتاد

بگو آنجا که رفتی شاد هستی؟
در آن سوی حیات آزاد هستی؟

هوای نوجوانی خاطرت هست؟
هنوزم عشق میهن در سرت هست؟

بگو آنجا که رفتی هرزه ای نیست؟
تبر. تقدیر سررو سبزه ای نیست؟

کسی دزد شعورت نیست آنجا؟
تجاوز به غرورت نیست آنجا؟

خبر از گورهای بی نشان هست؟
صدای زجه های مادران هست؟

بخوان همدرد من. هم نسل و همراه
بخوان شعر مرا با حسرت آه

دوباره اول مهر است و پاییز
گلوی آسمان از بغض لبریز

من و میزی که خالی مانده از تو
و گل های که پژمده سر میز.




عكس تصویر تصاویر پیچك ، بهاربیست Www.bahar22.com
 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 462
بازدید کل : 48687
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک